یک استاد دانشگاه گفت: کمتر از 20 درصد نیروهای روابط عمومی کشور ما متخصص این حوزه هستند.
کد خبر: ۴۲۵۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵ 17 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،محمدرضا بسامی به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی، با بیان اینکه در فضای کنونی کشور ما روابط عمومی‌ها در جایگاه واقعی خود قرار ندارند، اظهار کرد: جایگاه روابط عمومی‌های ما با جایگاهی که در کشورهای توسعه یافته دارند، مطابق نیست.

وی با بیان اینکه روابط عمومی‌ها پل ارتباطی بین دستگاه ها و مردم هستند، گفت: روابط عمومی باید وکیل مدافع مردم در داخل نهاد و حافظ منافع نهاد در برابر عموم مردم باشد.

این دکترای ارتباطات در خصوص دلایل جا نیفتادن این جایگاه و وظایف بین روابط عمومی‌ها اظهار کرد: یک دلیل متخصص نبودن نیروهای روابط عمومی است، متاسفانه در ایران کمتر از 20 درصد نیروهای روابط عمومی آموزش دیده و متخصص هستند.

بسامی معتقد است، درصد نیروهای آموزش دیده روابط عمومی در کشورهای توسعه یافتبیش از 80 درصد است.

به گفته این کارشناس ارتباطات، امروز با راه‌اندازی رشته‌های آکادمیک در زمینه روابط عمومی و ارتباطات که تا مقاطع عالی هم ادامه دارد، وضعیت تخصص و آموزش نیروهای روابط عمومی بهتر شده است.

وی تاکید کرد: معضل دیگر این است که نیروهایی که برای روابط عمومی آموزش می‌بینند در سمت روابط عمومی مشغول نمی‌شوند در سایر بخش ها کار می‌کنند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه در گذشته به دلیل عدم آگاهی کافی نقش روابط عمومی از سوی مدیران هم آنطور که باید دیده نمی‌شد، یادآوری کرد: اکنون مجموعه این عوامل در حال تغییراست و به سمت بهبود جایگاه روابط عمومی‌ها می‌رویم.

بسامی با اشاره به اینکه در گذشته درصد نیروهای متخصص روابط عمومی 12 درصد بود و اکنون به 20 درصد رسیده، خاطرنشان کرد: از سوی دیگر روابط عمومی‌ها هم جایگاه واقعی خود را درک کرده‌اند.

وی ارتقا جایگاه روابط عمومی را نیازمند سه شاخص توجه مردم، توجه مسئولین و آگاهی خود روابط عمومی‌ها دانست که امروز در حال تحقق است. البته هنوز تا جایگاه ایده‌آل فاصله زیادی داریم.

بسامی با بیان اینکه روابط عمومی‌ها برای رسیدن به این جایگاه باید بدانند که با مخاطب فعال و هوشمند در تعامل هستند، افزود: این امر به ارتقا جایگاه آنها کمک خواهد کرد.

وی به نقش روابط عمومی ها در بهبود عملکرد دستگاه‌ها هم اشاره داشت و ادامه داد: وقتی روابط عمومی کار خود را درست انجام دهد، نارضایتی از دستگاه کاهش می‌یابد و مردم رضایت بیشتری خواهند داشت.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: وقتی روابط عمومی وظیفه خود را در یک دستگاه درست انجام دهد کمترین پرت کار و افزایش بهره‌وری را خواهیم داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار